ЕнергоефективністьІнвестиції

Залізнична галузь у 2013 році зекономила енергоресурсів на 60 млн. грн.

У січні-вересні 2013 року основні енергозберігаючі заходи залізничники зосередили на удосконаленні технології перевізного процесу, модернізації освітлення станцій, реконструкції котелень. Раціональне використання енергоресурсів дозволило зменшити їх споживання орієнтовно на 60,9 млн. грн.

Завдяки заходам з енергозбереження за 9 місяців у галузі зекономили понад 27 млн кВт∙год електроенергії, 586 тис. кубометрів природного газу, 2,3 тис. тонн дизпалива і 445 тонн вугілля, повідомили в головному управлінні локомотивного господарства Укрзалізниці.
Для удосконалення технології перевізного процесу на Донецькій, Південно-Західній та Львівській залізницях частина поїздів прямували на подовжених дільницях без зміни локомотивів і локомотивних бригад. На станціях Сартана, Ясинувата, Красний Лиман, Красноармійськ, Волноваха Донецької залізниці було сформовано 390 вантажних поїздів підвищеної довжини. Також на Південній і Донецькій залізницях дизель-поїзди замінили на електропоїзди, а загалом по залізницях залежно від пасажиропотоку корегувалися кількість, склад і напрямки руху приміських поїздів.

Для економії електроенергії залізничники модернізували зовнішнє освітлення станцій, парків і платформ, застосовуючи енергозберігаюче обладнання.

У галузі також скоротили використання котельно-пічного палива на виробництво теплової енергії. Під час реконструкції у котельнях встановили 11 високоефективних котлів замість застарілих вугільних. У Херсоні мазутну котельню перевели на газову, реконструювали 2,7 тис. погонних метрів теплових мереж із застосуванням сучасних теплоізоляційних матеріалів, утеплили будівлі площею 7,1 тис. кв. м. Ефекту від упровадження енергозберігаючих заходів у виробництві теплової енергії залізничники очікують у IV кварталі, у розпал опалювального сезону. Загалом із 2000-го по 2013 рік у галузі виведено із експлуатації 1302 малоефективні застарілі вугільні та 23 мазутні котельні.

У структурі експлуатаційних витрат залізничної галузі енергоресурси складають до 21%, понад 80% енергоресурсів галузі споживається на тягу поїздів, тому ефективне їх використання є одним із пріоритетних напрямків роботи.
За останні 17 років енергоємність залізничного транспорту зменшилась у 2,2 рази, у тому числі енергоємність тяги поїздів – на 34,2%.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.